Elektronický přístupový systém šetří podnikatelům čas i peníze
Představte si svět, ve kterém nemusíte lovit klíče po kapsách a jednoduše odemknete dveře pomocí čipové karty nebo mobilního telefonu. Cítíte ten komfort? Nejde však o výjev z filmu odehrávajícího se v blízké budoucnosti – čipový přístupový systém je technologie, která se v posledních letech ohromně rozšířila i u nás. Vzhledem k dostupné ceně ji využívají i menší firmy a nikoliv pouze korporace, jak tomu bylo ještě relativně nedávno. Dané řešení nabízí množství podstatných výhod – především časovou a finanční úsporu.
Co je to elektronický přístupový systém?
Elektronický přístupový systém má poměrně jednoduchý koncept. Jeho nedílnou součástí je snímač neboli čtečka, která posílá do identifikačního systému informace o čipové kartě. Ta nahrazují klasický klíč a opravňují držitele ke vstupu do objektu.
Ještě o něco praktičtější je otevírání mobilním telefonem – díky tomu nemusí oprávněná osoba disponovat kartou.
Seznamte se s technologií NFC
Přístupové systémy na bázi bezdrátové komunikace obvykle využívají technologii NFC (ang. Near Field Communication), která umožňuje vstup do objektu či jiné akce pouhým dotykem telefonu. Jde o velmi rychlou a bezpečnou technologii s možností využití v různých prostředích. Oproti Bluetooth sice neumožňuje výměnu dat na větší vzdálenost, ale překonává ji svou extrémní rychlostí. Připojení trvá pouze cca 100 ms!
NFC se nevyužívá pouze při otevírání dveří, ale také v rámci mikrotransakcí (bezdrátové platby u obchodníků), snadnému přenosu informací mezi smartphony a v neposlední řadě v případě potřeby rychlého spárování Bluetooth.
Proč zahodit klíče a pořídit si přístupový systém?
Přítomnost elektronického přístupového systému přináší mnohé výhody jak provozovateli objektu či firmě, tak osobám oprávněným ke vstupu (zaměstnanci, nájemníci…). Ve srovnání s klasickým klíčem je čipová karta mnohem praktičtější a bezpečnější. Dojde-li ke ztrátě klíče, správci nezbude, než se postarat o kompletní výměnu zámku a zřídit adekvátní počet kopií nového klíče (ty pak musí jednotlivě rozdat). V případě ztráty karty ji jednoduše vymaže ze systému a dotyčné osobě předá kartu novou.
Výčet výhod je samozřejmě mnohem delší. Elektronický přístupový systém lze doplnit o další moduly – například o systém pro evidenci docházky a skutečné pracovní doby zaměstnanců. Propojení obou systémů vede k efektivnímu využití dat, která lze následně využít při restrukturalizaci a optimalizaci firemních procesů. Jinými slovy vám ušetří nemalou částku.
K oblíbeným nadstavbám systému patří také bezpečnostní moduly, výdejové automaty, lokalizace firemních automobilů a mnohé další „přídavky“. Informace o konkrétních produktech najdete na stránkách předního českého vývojáře www.ima.cz.