E-shopy jsou v Česku velký hit – každý druhý nakupuje on-line i vícekrát za měsíc
Nakupování přes internet je v České republice stále více oblíbené. Není se čemu divit. Na e-shopech najdete velký výběr zboží, hned na pár kliknutí si prohlédnete několik obchodů a nakoupíte hezky z pohodlí domova. Balíček přijede až k vám domů i z druhého konce republiky nebo ze zahraničí a vy nemusíte ztrácet čas s navštěvováním kamenných prodejen. Všechny tyto výhody si Češi evidentně uvědomují, a proto u nás stále roste oblíbenost on-line prodejů.
Oblíbenost stále stoupá
Nový uskutečněný průzkum agentury Ipsos pro službu Foxdeli potvrdil, že Češi stále raději nakupují v on-line prostředí. Dle výsledků pouhých pět procent Čechů služeb e-shopů nevyužívá vůbec. Zbylých 95% již má s nakupování on-line zkušenosti a využívá ho. 1 krát měsíčně si na internetu něco pořídí 45,1% lidí, 2 krát měsíčně 20,8%, 3 krát měsíčně 13,3%, 4 krát měsíčně 6,7% a 5 krát a více za měsíc pak 9,1% obyvatelů ČR. Mezi nejvyhledávanější kategorie při nákupech na e-shopech jednoznačně patří:
- Elektronika – 54% lidí dotázaných ji nakupuje on-line
- Móda – 51% respondentů k jejímu pořízení využívá e-shopy
- Drogerie – 40% dotázaných si ji vybízí přes internet
Z průzkumu vyplývá, že pro velkou část populace nejsou on-line obchody ničím neobvyklým, alespoň v těchto odvětvích. Oblíbené jsou rovněž pro třetinu lidí zájezdy na dovolené a zážitkové aktivity, pro čtvrtinu potřeby pro děti a pro tři desetiny knihy, sportovní vybavení a nářadí do dílny nebo na zahradu. Málo využívaný je stále on-line prodej potravin.
Doprava až domů
Kromě velkého výběru je výhodou e-shopů i doprava až k vám domů. Polovina dotázaných si vybere doručení balíčku až ke dveřím a neoblíbenějším kurýrem je mezi Čechy společnost PPL. Výdejny jsou populární u třetiny respondentů, kteří odpovídali na otázky. Většina z nich má v oblibě Zásilkovnu. Naopak fanouškem České pošty je jen osmina Čechů.