Jak vybrat šatní skříňky do firmy?
Firemní šatna je místo, kam zaměstnanci zamíří hned po příchodu do práce a zároveň posledním místem, které za pracovní den navštíví. Proto by se v ní zaměstnanci měli cítit dobře a bezpečně.
Šatna by se měla dát zavřít, zejména, pokud se v ní zaměstnanci převlékají. Někteří zaměstnanci možná ocení možnost šatnu zamknout, v takovém případě bude stačit klasické kování na interiérové dveře. Do základní výbavy šatny pak patří skříňky, které musí být opatřené zámky na šatní skříňky.
Splňuje vaše šatna normy?
Podle normy ČSN musí být dobře přístupná a oddělená od umývárny a pracoviště. Na jednu osobu musí připadat prostor minimálně 0,5 m2 a musí zde být prostor na sezení. Skříňky na obuv a šaty musí být vyrobené z hladkého a vlhkosti odolného materiálu a musí být dobře větratelné. Nejvíce se v tomto ohledu osvědčily skříňky z kovu.
Jedno šatní místo musí připadat právě jednomu zaměstnanci, nemohou se o něj dělit, ani pokud se střídají ve směnách. Pokud bude šatnu používat více než 5 zaměstnanců, musí být oddělené podle pohlaví. V opačném případě stačí připravit časový harmonogram užívání. V neposlední řadě musí být v šatně vždy o 10 % více míst, než je aktuální počet zaměstnanců. Nezapomeňte ani na to, že teplota v šatně nesmí klesnout pod 20 °C.
Jakou skříňku vybrat?
Pokud při práci dochází k velkému znečištění pracovního oděvu, nejlepší volbou jsou dělené skříňky. Do jedné části může zaměstnanec umístit čisté civilní oblečení, do druhé špinavé pracovní. Pokud je důležité, aby se pracovní oděv nemačkal, zvolte skříňku s šatní tyčí. Pokud je nutné v práci nosit helmu, měl by pro ni být ve skříňce prostor.
Jak už bylo řečeno, kovové skříňky jsou nejpraktičtější. Pokud ale vybíráte šatní skříňky do firmy, kde se zaměstnanci nemusí převlékat a ukládat si do nich budou jen dokumenty nebo jiné předměty, bohatě stačí dřevěné skříně, které navíc vypadají stylově.